Posiedzenie rozpoczęło się o godzinie 10:00. Przewodnicząca Rady Powiatu Pisz powitała radnych oraz pracowników Starostwa Powiatowego, informując o transmisji obrad oraz o zasadach dotyczących ochrony danych osobowych.
Przewodnicząca otworzyła sesję i przeszła do kolejnego punktu.
Przewodnicząca poprosiła radnych o potwierdzenie obecności. Stwierdzono obecność 16 radnych, co stanowiło wymagane kworum. Przewodnicząca przeprosiła za nieobecność Starosty, który uczestniczył w pogrzebie samorządowca.
Przewodnicząca zaproponowała dodanie punktu D do punktu 8 porządku obrad, dotyczącego projektu uchwały w sprawie wyznaczenia terminu rozpoczęcia skargi na działalność dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy. Po głosowaniu porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.
Protokół z poprzedniej sesji został przyjęty jednogłośnie, nie zgłoszono żadnych uwag.
Radny Marek Antoni Wysocki zapytał o inwestycje drogowe w Gminie Orzysz, a radny Waldemar Jan Brenda poruszył sprawę nabrzeża rzeki Pisy, które wymagało interwencji. Przewodnicząca podziękowała za pytania.
Nie zgłoszono żadnych wniosków od mieszkańców.
Pani Katarzyna Zdaniewicz-Siwik przedstawiła sprawozdanie dotyczące średnich wynagrodzeń nauczycieli. Oba komisje (Edukacji i Rodziny oraz Samorządu) wydały pozytywne opinie. Po dyskusji sprawozdanie zostało przyjęte jednogłośnie.
W ramach punktu rozpatrzono kilka projektów uchwał:
Sprawozdanie zostało przekazane radnym w systemie eSesja. Nie zgłoszono pytań.
Radny Krzysztof Rumiński zadał pytania dotyczące konkretnych uchwał i wydatków, na co odpowiedziała Pani Sekretarz, wskazując na dostępność informacji w BIP-ie.
Nie zgłoszono żadnych wniosków.
Radny Marek Antoni Wysocki odniósł się do opóźnień w udzielaniu informacji przez zarząd. Radny Rumiński zaapelował o zwiększenie transparentności w publikacji uchwał. Starosta Jerzy Wojciech Małecki obiecał udzielić odpowiedzi na piśmie.
Przewodnicząca zamknęła sesję, dziękując wszystkim za uczestnictwo.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.